Iskolánk alapvető feladatai közé sorolja a következőket:
- a gyermek- és ifjúságvédelmi munka, a prevenciós tevékenység szempontjából fontosak az egészségügyi intézményekkel (védőnő, orvosok) a helyi és a gödöllői rendőrséggel kialakított kapcsolataink.
Az oktatás eredményességének vizsgálata, elemzése során fontos azt hangsúlyozni, hogy milyen tudás- és neveltségi szinten lépnek be a tanulók az iskolába, s milyen tudással, ismeretekkel távoznak (hozzáadott pedagógiai érték).
A változások egy része a tantárgyi tudás objektív tantárgyi mérésekkel mérhető, azonban a viselkedésbeli, életszemléletbeli, a szocializációbeli változásokat csak a tanulókról vezetett személyiséglapok - amelyek vezetése nagy pedagógiai, pszichológiai felkészültséget igényel - alapján lehet csak jól értékelni, de a 9. évfolyamra való belépés, valamint a 12. évf. végzett szociális felmérések is jól tükrözik a változásokat.